OLUMLU DAVRANIŞ GELİŞTİRME PROGRAMI
AMAÇ :
Öğrencilerin sınıf içi istenilen davranışlar geliştirmelerini sağlamak ve öğrencilerde oto kontrolü geliştirmek.
SEMBOLLENEN DAVRANIŞLAR:
* Kılık, kıyafet, saçın okul kurallarına uygun olup olmaması
* Öğretmeni sessiz ve ders malzemeleri hazır bekleyip beklememe
* Sınıfta söz hakkı isteyerek konuşma ya da gürültü yapılması
* Ders zili çaldıktan sonra sınıfa geç gelinip gelinmemesi
* Sınıfın temiz ve düzenli olup olmaması
UYGULAMA:
1- Her sınıf defterinde bir davranış takip çizelgesi bulunacaktır. Bu çizelgede gün ve ders saatleri belirtilmiş olup her öğretmen girdiği sınıfta ders saati bölümünde sembollerle belirtilmiş davranışları değerlendirecektir.
2- Sınıfa giren her öğretmen çizelgedeki altı sembolün altısını da işaretleyecek ve imzalayacaktır.
3- Sembolün ´´KIRMIZI´´ olarak işaretlenmesi o davranışın o saat için olumlu olduğuna işarettir.
4- Sembolün ´´SİYAH" olarak işaretlenmesi o davranışın o saat için olumsuz olduğuna işarettir.
5- Sınıfta ´´bir tek kişinin dahi´´ belirlenen davranışı yanlış yapması halinde tüm sınıf o davranış için ´´HAYIR´´ olarak değerlendirilecektir.
6- Takip çizelgesi her Cuma günü 7.ders saatinde rehber öğretmene teslim etme görevi sınıf başkanına verilecektir.
7- Takip çizelgesinin yırtılması, kaybedilmesi ve üzerinde oynama yapılması durumlarında o sınıf değerlendirmede başarısız kabul edilecektir.
DEĞERLENDİRME:
1- Puanlama: Her KIRMIZI işaret 1 (bir) puan olarak değerlendirilecektir.
2- Değerlendirme en fazla kırmızı işaret toplama esasıyla hafta birinciliği ve ay birinciliği olarak iki aşamada yapılacaktır.
3- Sonuçlar haftalık olarak toplanıp puanlanacak ve kaydedilecektir.
4- En yüksek puanı toplayan sınıf o haftanın birincisi ilan edilecek ve sınıf kapılarına bunu ifade eden bir sembol asılacaktır.
5- Ekim ayı birincisi FİLM İZLEME, Kasım ayı birincisi TAVUK DÖNER+AYRAN, Aralık ayı birincisi SINIFTA DOĞUM GÜNÜ KUTLAMA ile ödüllendirilecektir.